Let Bygones be Bygones

'Jangan diingatkan perkara yang lepas'

           Ungkapan kata2 sering kita gunakan untuk melupakan perkara yang lalu. Setiap orang ada kenangan yang ingin dilupakan. Selalunya kenangan yang pahit, masam la. Heheh... SK juga begitu.

            Satu kenangan ketika SK di U yg SK nak sgt lupakan. Peristiwa yang mukadimah indah tapi hanya sementara sahaja. Bila hati mengawal akal fikiran, segala yang manis terus dilupakan. Bagi SK, perkara tak patut terjadi pun. Tapi kerana ingin dimanja dan dijaga, perkara itu terjadi. Hati yang keras dbiarkan lembut untuk menerima perhubungan. Hari2 berlalu, indah yang SK idamkan sudah hilang ditelan masa. Cuma SK bersyukur SK tersedar dari kelalaian itu.Dan SK menyusun langkah untuk bangun balik. Sakit. Amat Sakit. Hati SK bagai dicincang halus yang perlukan banyak pelekat untuk dicantum kembali. Takes time of course. hehehehe.... Air mata tak larat dah nak tadah. berbaldi2 kot. But... Alhamdullilah.. I got friends who realy are friend. Sit beside me through out this painful journey. Thank beb!!

         Time is a good healer.
 
     Betul betul. heheheh.... akhirnya, peristiwa itu menjadi kenangan biasa dan pengalaman yang perlu SK pelajari. Sebab bila SK berjumpa kembali, terimbas segalanya. Tapi hati yang sakit itu sudah tiada.
Yess..........Let Bygones be Bygones.












      -srikandi kejayaan-

Comments

Popular Posts