Siri 1: Epilog

20hb February 2003

Assalamualaikum,

Kehadapan saudari Najah Amira, diharap sihat selalu dah sentiasa dirahmati Allah. Kita hanya hamba Allah yang diajar agar bersyukur jika nikmat sihat masih bersama kita.

Maaf, tentu saudari tertanya-tanya siapa pengarang surat ini. Saya merupakan salah seorang rakan sekolah saudari. Saya sering melihat saudari dari kejauhan. Melihat saudari bersenda gurau dengan rakan-rakan sekelas saudari. Jangan disalah tafsir ayat ini, saya merupakan pelajar kelas di bangunan bertentangan dengan saudari. Berdasar kedudukan saya bersebelahan tingkap, sudah tentu saya dapat melihat saudari.

Ingin saya menyatakan nama saya, saya dikenali dengan nama Mohd Amirul Hafiz. Saya merupakan senior tingkatan lima kelas 5 Ibnu Khaldun. Saya sebenarnya amat meminati saudari. Melihat perilaku saudari yang sopan santun. Tambahan pula saudari seorang yang pemalu, membuat hati saya terikat.

Maaf , saya terlalu berterus-terang. Tetapi itu yang terbaik. Saya hanya mengharap saudari membalas surat ini. Walaupun harapan saya tinggi untuk berkenalan rapat dengan saudari tapi saya tiada niat untuk memaksa saudari. Keputusan di tangan saudari sama ada menyahut salam perkenalan ini atau tidak.

Sebelum pena berhenti menulis, saya memohon maaf andai surat ini mengganggu saudari. Saya menunggu surat dari saudari.

Salam perkenalan,
AmiRUL

Comments

Popular Posts